Z inicjatywy Narodowego Funduszu Zdrowia powstaje program monitorowania poziomu satysfakcji Pacjentów ze świadczeń zdrowotnych, w oparciu o wyniki anonimowej ankiety. W ten sposób NFZ chce premiować jakość i dostępność do świadczeń dotyczących opieki i usług, które bezpośrednio będą opiniowane przez pacjentów. To przedsięwzięcie ma pomóc w stworzeniu rozwiązań, które usprawnią funkcjonowanie i organizację udzielania świadczeń.
Ankieta ma być skierowana wyłącznie do Pacjentów, którzy skorzystali ze świadczeń POZ(z wyłączeniem nocnej i świątecznej pomocy lekarskiej) w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Udział w niej jest dobrowolny. Począwszy od 2016 r. planuje się przeprowadzać ją cyklicznie.
W ramach pilotażu od 5 listopada br. przez trzy tygodnie anonimowa ankieta będzie udostępniona pacjentom w formie elektronicznej na stronie internetowej Narodowego Funduszu Zdrowia pod adresem http://ankiety.nfz.gov.pl/index.php/377824, a także w formie papierowej w punktach obsługi pacjentów w siedzibach Oddziałów Wojewódzkich NFZ oraz ich delegatur.
Formularz gotowej do wydruku ankiety znaleźć można na stronie internetowej Pomorskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ www.nfz-gdansk.pl